Lumio's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Lumio

3.3

About this business

Location details

1550 Digital Dr, Lehi, UT, 84043, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri8:00 a.m. to 6:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
3.31,438 reviews
Select a rating
Felix C's profile image
Felix C 
3 years ago

****** needs to be shut down, ************************ needs to conduct an investigation into this company. My son has been working with them since July and the company still hasnt completed the work. Continued lies! So as not to default on the loan have been making payments on a loan with where the contract has defaulted. Next step will be legal action. The BBB and FTC need to assist in protecting the consumer. These comments are based on my interpretation of discussion with my son and daughter in-law. 

Business response:

Hi *****, thanks for reaching out about this. We'd like to escalate your sons project with our resolutions team so they can reimburse him for double payments and get his system operational. However, we don't have enough information here to locate his account. Please have him reach out at *************************************** and someone will be able to assist him. 

Cameron M's profile image
Cameron M 
3 years ago

The whole process has had no communication with any of the people after we signed what they needed. From making sure they have the client's best interest is an understatement. The promises of them calling us back started getting into the 15 plus times. We had to call them on everything and anything since the lack of communication wasn't there. We had to get a new roof and rolled that into the loan. They told us we didn't need to do new plywood from the roofers. We had to tell them that they didn't adjust the loan accordingly... read more

Business response:

Hi *******, thanks for sharing your experience. Your feedback is valuable as we look to make improvements. Please know that it has been passed on to the appropriate teams. We have been in contact with you and have fully repaired your roof leak. Please reach out to our customer care team with any other concerns. 

Travis S's profile image
Travis S 
3 years ago

They tried to sell me a 50k system; @$6/kwh for a house that doesnt have the right sunlight exposure. 

Business response:

Hi ******, thanks for sharing this with us. If there are specific details you would be willing to share about your experience and the representative you worked with so we can provide more training, please send them to **************************************** 

ALYSSA J's profile image
ALYSSA J 
3 years ago

I can't believe the lack of communication with this organization. I have THREE bills I am waiting to have refunded to me. I am waiting on the $1000 rebate. I haven't heard from ******* the salesman who assured me that they would "take care of everything and be there every step of the way."We failed our first inspection, sat around waiting and collecting ZERO sunlight. Why did I have to be the one to reach out and ask questions? Why was my account so low priority? If I could just cancel the whole thing and have them remove th... read more

Business response:

******, thank you for bringing your concerns to our attention. After reviewing your account, it looks as if your system passed final inspection. In addition, we have submitted reimbursement for the months where your system was non-operable. 

Jaime M's profile image
Jaime M 
3 years ago

Lumio is a company that everyone should stay away from. Very bad customer service, deceptive sales people. We cancelled our contract with them because we got tired of their numerous lies. 

Business response:

Hi *****, we appreciate you taking the time to provide us with this feedback. If you have any specific details you could share with us so we can improve, please send them to **************************************** 

Maria M's profile image
Maria M 
3 years ago

Ive been waiting since April 2022 to get the project finished. Still not finished and worse part is ** getting charged for an unfinished work that began over 6 months! 

Business response:

Hi *****, we regret that the process to getting your system up and running has taken longer than expected. It looks like the final inspection on your system is scheduled for 02/24/23. Upon passing inspection, PTO will be granted! 

Miyu K's profile image
Miyu K 
3 years ago

They are spamming me everyday with a different phone number, my block number list is growing to no end. How can we force this stupid company to stop spamming me? 

Business response:

Hi ****, thanks for reaching out about this. Please email your phone number and situation to *************************************** and we'll be sure you are added to our do not call list. 

Brian S's profile image
Brian S 
3 years ago

Extremely poor service, deceptive sales practices, confusing and contradictory promises, and the most unprofessional employees and management I've EVER encountered. ********************* knocked on our door and asked if we'd be interested in exploring Solar which we were. he asked for a "brief" return visit to explain the company and scope of work and provide a quote. That visit was over three hours long, and at the end we agreed to see if we qualified for financing and net metering (which he misinformed us about the nature ... read more

Business response:

Hi *****, we're sorry to hear of your experience but appreciate your feedback as we look at ways we can improve. Please don't hesitate to reach out if there is anything else we can do for you. 

Jessica T's profile image
Jessica T 
3 years ago

This company would receive 0 stars but I had to select 1 star in order to post my review. Our family was recently harassed in our home by one of Lumios representatives. First off, we have 2 no soliciting signs though apparently those do not apply to this Lumio employee. Also, if you refuse to respect the signs dont be surprised if we do not answer the door. Furthermore, do not attempt to continually come back multiple times if we dont answer the door. The gentleman who came to our home (will remain nameless) seemed to have a... read more

Business response:

Hi *******, thank you for bringing this to our attention. We are committed to providing the best experience for homeownersand this kind of behavior is the opposite. Unfortunately, unless we are provided the name of the representative or other identifying information, we are unable to identify the individual and provide additional training. If you would like to provide their name and the video of the interaction to best help us, please email **************************************** 

Frequently asked questions about Lumio

How is Lumio rated?

Lumio has a 3.3 star rating with 1,438 reviews. 

When is Lumio open?

Lumio is closed now. It will open at 8:00 a.m.