Stress-Free Auto Care's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

Stress-Free Auto Care

4.5

About this business

Location details

22312 Redwood Rd, Castro Valley, CA, 94546, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Sat8:00 a.m. to 6:00 p.m.
Sun8:00 a.m. to 6:00 p.m.
4.5659 reviews
Select a rating
Trina B.'s profile image
Trina B. 
rating
2 months ago

Make sure when you put your car in and they put it on the diagnostic machine when they send you the paper to approve work make sure it's the problem that you be fixed not something else and when you get there, then they tell you what the real problem is after you pay for the problem they that wasn't the problem 

Business response:

Sorry you had this experience, Trina. We understand how frustrating it is to feel like the issue changed after you had already approved work, and we can see why that would leave you upset and confused. From what we understand, your vehicle came in for a noise concern, and after the initial inspection and first repair step, additional inspection pointed to another source of the noise. Even when that happens as part of the diagnostic process, we know it can feel like the communication was not clear, and that is not the experi... read more

Kevin S.'s profile image
Kevin S. 
rating
2 months ago

I picked up a nail in the middle of my front right tire (plenty of tread still on tire) and the guy on the phone said I had to make an appointment to go to the shop so I did. I told him I took the tire off and will be coming down with just the tire. When I got to the shop the workers said they can't patch my tire bc they needed to do a routine car inspection if I want the tire fix. Ended up leaving because they didn't want to fix my tire unless the vehicle was there. They might do good work but obviously want to make as much... read more

Business response:

Hi Kevin, sorry you had this experience. We can understand how frustrating it must have been to make an appointment, bring the tire in, and then find out we weren’t able to help in the way you expected. It sounds like we did not do a good job clearly explaining our process ahead of time. At this location, we’re not able to perform tire repair on a loose wheel, and we can see how that should have been communicated much more clearly before you made the trip. We never want anyone to feel like they’re being upsold or inconvenie... read more

Thomas S.'s profile image
Thomas S. 
rating
3 months ago

Stress-Free Auto Care quoted me $4,322 for a clutch and flywheel replacement on a 2005 Honda Accord. I called three other shops in the area -- all quoted approximately $3,000 for the same job. When I asked the manager to justify the price difference, they wouldn't. Other mechanics I spoke with confirmed the labor hours were significantly inflated. I would strongly recommend getting a second opinion before authorizing any work here. I won't be returning. I will be editing the review later with documented proof once I get a s... read more

Business response:

Sorry you had this experience, Thomas. We understand how frustrating it is to receive a repair estimate that feels much higher than expected, especially after taking the time to compare prices with other shops. Our team did identify significant clutch-related damage during the inspection, and the estimate was based on the condition we observed at the time, including the related components our team believed were necessary to address. That said, we never want anyone to leave feeling like their questions weren’t answered clear... read more

Debora's profile image
Debora 
rating
3 months ago

I really wanted to have a positive experience with Stress-Free Auto Care because my first impression was great. Everyone was friendly, professional, and they strongly emphasized communication and transparency. Unfortunately, my experience ended up being the complete opposite. From the beginning, I often had to call for updates myself despite being told I would receive calls and texts regarding my vehicle. On multiple occasions, I was told someone would contact me, only to hear nothing and have to follow up myself. The first ... read more

Business response:

Sorry you had this experience, Debora. We can understand why this left you feeling frustrated and unable to trust what you were being told. What you described about having to chase updates, making a trip to pick up your vehicle when it was not actually ready, and then having to revisit the agreed discount is not the kind of experience we want anyone to have. We also understand your concerns about the repair process, the warning lights returning, and the differences you felt you were seeing between inspections and recommenda... read more

Jessica F.'s profile image
Jessica F. 
rating
7 months ago

Avoid this place at all costs and I would give this place 0 stars if I could. This shop quoted me $3,200 to replace a control arm because they claimed the guide bolt couldn't be removed and the entire part had to be replaced. They didn't even attempt to extract the bolt they immediately pushed for a full replacement. I took my car to Harrys Auto Repair for a second opinion, and they removed the bolt immediately and fixed the issue without replacing the entire control arm. I saved roughly $2,900. In my experience, this shop ... read more

Business response:

Hi Jessica, Thank you for taking the time to share your experience. We're very sorry to hear your visit left you feeling disappointed. Reading through your review, it's clear the biggest issue wasn't simply the repair estimate—it was that you left believing the most expensive solution was recommended without a clear explanation of why. We understand why receiving a significantly different outcome from another repair facility would leave you questioning the recommendations you received. At Stress-Free Auto Care, our custom... read more

Mark T.'s profile image
Mark T. 
rating
10 months ago

Came here for a basic front tire change, which they did a good job with, but when I went to pick up the car it was giving a hybrid battery error and wouldn't start. They drove it into their garage and then claimed the hybrid battery broke while working on the tires. The guys at Stress-Free couldn't figure it out and made me tow it to another repair shop. The guys at Greentec were able to diagnose it in 10min. Turns out there was a high voltage fuse that got disconnected in the trunk that just needed to be pushed back in all ... read more

Business response:

Mark, We appreciate your feedback but must clarify that replacing front tires has absolutely no relevance to nor any possibility of affecting a hybrid battery fuse or switch. You've mentioned to us before that you sometimes perform your own vehicle repairs, and during your visit when your car wouldn't start, you personally removed and reattached the air intake hose. It was not secured correctly afterward, which can trigger a check engine light or cause performance issues. I personally reinstalled it properly before your veh... read more

Naruto U.'s profile image
Naruto U. 
rating
10 months ago

Edit: Hi Eunice I mentioned no information about myself or my car. I made an appointment to take my car in for engine issues. They have a $240 diagnostic (which you can get for half off with code "'MYCAR") so I opted for that thinking that someone might actually put some thought into the process but I was wrong. What I got was a scan that I can get for free at any Autozone and a visual inspection that is basically useless. Didn't check any fluids, didn't even inspect the engine. They only want to go off codes. Furthermo... read more

Business response:

Hello Naruto, There are no records of your vehicle or visit at our Castro Valley location. It appears this review was posted in error. Please verify the correct shop before making claims, as we document every appointment and service performed. Respectfully, -Stress Free Auto Care Castro Valley 510-538-0055 

Aldo B.'s profile image
Aldo B. 
rating
10 months ago

Edit: Hi Eunice I mentioned no information about myself or my car. I made an appointment to take my car in for engine issues. They have a $240 diagnostic (which you can get for half off with code "'MYCAR") so I opted for that thinking that someone might actually put some thought into the process but I was wrong. What I got was a scan that I can get for free at any Autozone and a visual inspection that is basically useless. Didn't check any fluids, didn't even inspect the engine. They only want to go off codes. Furthermo... read more

Business response:

Hello Naruto, There are no records of your vehicle or visit at our Castro Valley location. It appears this review was posted in error. Please verify the correct shop before making claims, as we document every appointment and service performed. Respectfully, -Stress Free Auto Care Castro Valley 510-538-0055 

Samantha T.'s profile image
Samantha T. 
rating
a year ago

I took my vehicle to stress-free Auto Care on September 15th and I picked up the vehicle on September 18th. And the work that was done on my car was horrible. I still smell gas after the so-car repair that was done to my vehicle. When I asked to bring the vehicle back up there for a check. And I explained to them what I was experiencing. They've been got an attitude with me and started raising his voice. Like I told him both times that I spoke to him, it was in a very disrespectful manner from his behalf. While I was at my... read more

Business response:

Ms. Samantha, Your review does not accurately reflect the service we provided. To clarify: We diagnosed and addressed the fuel injector leak you initially brought your vehicle in for. You were presented with an upfront quote, which you agreed to. Parts that were not required were returned, and the cost was deducted from your estimate, lowering your final bill. Despite receiving these adjustments, you repeatedly requested additional discounts. We already applied a discount, and on top of that, we waived a portion of the di... read more

Frequently asked questions about Stress-Free Auto Care

How is Stress-Free Auto Care rated?

Stress-Free Auto Care has a 4.5 star rating with 659 reviews. 

When is Stress-Free Auto Care open?

Stress-Free Auto Care is open now. It will close at 6:00 p.m.