This profile has been claimed by the business owner or representative.
39 Brighton Ave, Allston, MA, 02134, United States
Get directions| Weekday | Schedule | Status |
|---|---|---|
| Mon | 8:30 a.m. to 5:00 p.m. | |
| Tue | 8:30 a.m. to 5:00 p.m. | |
| Wed | 8:30 a.m. to 5:00 p.m. | |
| Thu | 8:30 a.m. to 5:00 p.m. | |
| Fri | 8:30 a.m. to 5:00 p.m. | |
| Sat | Closed | |
| Sun | Closed |
Renting from the Hamilton Company caused unnecessary stress, especially for a place with higher rent. Here is a list of issues. 1. The buildings at BattleGreen Apartments in Lexington have been on a steady decline. It's a little like a mirage, it initially looks okay but it's not what it seems. Shopping carts pop up everywhere, on the lawn and sticking up in the snow in the winter. People smoking outside and leaving belongings strewn around. Kids had a water balloon fight outside the other day and left popped balloon fragme... read more
Business response:
Hi Sarah, Thank you for taking the time to leave us feedback, though we are disappointed to learn that you have had a negative experience. We hope that you will allow us the opportunity to speak with you directly and make sure we can resolve any outstanding issues so we can improve your experience with us. I have searched our system for and have been unable to verify your residency with us using your name as it appears here, and it seems that the ability to respond directly has been disabled by the user. In order to further... read more
My daughter just moved in and I am already so disappointed with the service from this company. Not to mention they have zero social distancing in the office, but they never respond to an email or return phone calls. I've needed to contact 3+ times to get ahold of her landlord. Going into the office is not an option for me with this spike of coronavirus in the area... to dangerous being around all those employees. When we picked up the keys one employee was coughing so much. The apartments are dirty just like the workers.
Business response:
Hello Samantha, Thank you for leaving us this feedback and I am truly sorry to hear that this has been your experience with us thus far; we would like the opportunity to speak with you and your daughter directly to see if there is a resolution we can come to. We do take COVID-19 safety very seriously and only recently opened our office to in-person meetings; we strive to follow social distancing protocols and also fully mandated and expect our staff and walk-ins to be wearing masks. In order to further assist you, please e... read more
If only I could give a rating of zero it's entirely applicable. They didn't come in and clean the unit I was scheduled to move into at all. They actually have a disclaimer saying in there busy months they won't be able to but will get around to it before the 10th of your move in. This is a million dollar company with residential buildings all over. Why can't you have cleaning company scheduled. They never contacted me so here I am scrubbing toilets, walls, kitchen cabinets with filth and gunk all over them, etc, refrigerator... read more
Business response:
Hello Karma, Thank you for leaving us this feedback and I am truly sorry to hear that this has been your experience with us thus far; we would truly like the opportunity to speak with you directly and make sure we can resolve this issue so we can improve your experience with us. I have searched our whole system and have been unable to verify your residency with us using your name as it appears here. We only have contact information on file for tenants who are leaseholders. In order to further assist you, I will need to know ... read more
They refuse to evict tenants who are extremely disrespectful. They refuse to fix anything. You want to pay your rent online? You'll get charged a fee and they blame the bank. You want to pay by check? Cant mail it you have to go down to the office where there's no parking. Then they claim they didn't get a payment and then threaten eviction. You have to pay almost $100 to park at West Roxbury and you'll be towed if they dont look hard enough for your sticker. Cant have company because there's nowhere to park. High rent for a... read more
Business response:
Hello, I am very sorry to hear that you have had a negative experience with us; we would truly like the opportunity to speak with you directly to address these concerns and see what steps we can take to improve your residency with us moving forward. We would also like to provide clarity on some of the items you mention here, as there seems to be some misinformation; for example, there are indeed options for paying rent online that do not charge an additional service fee and we do allow checks to be mailed to all of our manag... read more
I have had cockroaches since September when I moved in and it took them until now, nearly a year later to show up and spray the place. I've been I am ocd clean and vacuum my apartment and wet swifter the floors every other day. I never drop food on the floor, I only eat in the kitchen and yet I have cockroaches crawling around in my bedroom, living room and bathroom as well. I saw one crawling up the wall next to my bed the other day. My cat spends all day chasing them, it's disgusting. They carry bacteria/diseases so it's... read more
Business response:
Hello Fiona, Thank you for speaking with me yesterday morning regarding the outstanding maintenance issues within your apartment. I completely understand your frustration with the delays on these items being resolved and appreciate your feedback as it allows us as a company to address outstanding concerns and improve our operations to prevent a similar occurrence going forward. Per our conversation, maintenance addressed the issue with your sink last week, the pest control company is scheduled for today - if for any reason p... read more
I tried leasing an apartment with them around Boston, MA. They were great and helpful in the beginning and as time progressed (less than a month), he became increasingly unresponsive and unreliable. It seems that a few others have the same issue as well, I tried to post an application for places whose rent was a slightly lower but every time I was denied due to unavailability and was asked to consider a place outside my budget and needs. Need to fix their websites and need to fix the way they handle people's request. Thanks ... read more
Business response:
Anirudh, We appreciate your feedback and are always open to receiving constructive advice on ways that we can improve our operations. I am the property manager for the properties of which you were interested in and I am very sorry that your experience within your search for a unit with us was less than favorable; however, it is important to note that we have set policies and protocols in place for applying and leasing our units and we were unable to waive those policies in your specific circumstance. Our availability can rap... read more
I was supposed to move into the MA Hamilton Oaks II location Mid June & on my move in day I find dozens of live cockroaches. The Property management office arranged for a exterminator to fumigate & his exact words were "This is badly infested". Ultimately I was provided with an non-livable apartment & it is now about a month later I still have not received my initial deposit of $2,205. I have repeatedly reached out by Phone, Email & In-Person just to be told that the manager is "picking up the checks from their accounting of... read more
Business response:
Hi Katherine, Thank you for leaving us this feedback; we strive to provide efficient maintenance resolutions and I am sorry that this was not your experience with us when you were moving into Hamilton Oaks II. Per Maintenance, their report was that the unit was not infested, though there were signs of pests. No pest issue had ever been reported to us from the previous residents, so once it was brought to our attention, we did treat the unit before your move-in and did our best to resolve the issue. Once we received further n... read more
Hamilton Company has such a wonderful maintenance staff that cares for Hamilton's vast properties throughout the state. Sadly, I know the bottom line is: making money. I would highly recommend anyone to do their homework on the vast properties they have because there are a lot of issues that involves with management stepping up and doing the right thing by the tenants and people that are part of the community. - From a previous Hamilton renter & son of a former Hamilton employee
Business response:
Hello Danny, Thank you for taking the time to leave us this feedback. We are appreciative of your recognition of our maintenance staff and the outstanding work that they do. Maintenance and Management truly strives to provide the utmost service to our residents and I am sorry to hear that this wasn't always your experience, but I can assure you that we have a renewed focus in making sure that we listen to our residents feedback, do the best we can to resolve any concerns they may have, and provide them with an enjoyable livi... read more
Bad management! It's time to get the pool ready for the season (Westgate dr. Woburn) however, they are not even thinking of that!!! Will they give you a credit for the lack of amenities tenants pay for? - absolutely NO! Think twice before choosing them.
Business response:
Hello, The Westgate pool is in fact opening for the Summer. An email notification was sent to all residents and another notice with more details will be coming soon. We are also planning to re-open the Westgate fitness center shortly as well. Of course, we are strictly following state guidelines regarding COVID in both instances. Also note that all other amenities available at Westgate, including the tennis court, are open to the residents . If you have any further questions, please email or call me directly: Aarena@thehamil... read more
The Hamilton Company has a 1.7 star rating with 458 reviews.
The Hamilton Company is closed now. It will open on Monday at 8:30 a.m.